Vi fick pröva på att hitta den konstverk som vi personligen tyckte var varm eller kall och genom detta fick höra på varandras tankar och idéer som väcktes hos oss. Detta gav en närmare känsla till konstverket man hade valt. Det finns inget rätt eller fel, detta är något att ta med som pedagog och använda i barngruppen vid ett museum besök.
Min pedagogiska portfolio 2015 är en examinerande uppgift i termin 6 på Förskollärarutbildningen. Kursen heter didaktik, estetiska lärprocesser och barns meningsskapande i språk,kommunikation och matematik. Detta är en yrkesblogg som ska ge en inblick i denna kurs med hjälp av digitala medel.
tisdag 19 maj 2015
Borås Stadsmuseum
Besöket på Borås Stadsmuseum var en guidad tur, vilket är något som kan rekommenderas, det gav en helt annan inblick i konsthallen och de konstverk vi såg tillsammans. Här fick vi idéer om hur vi som pedagoger kan samtala med barnen vid ett museum besök kring konstverken.
Etiketter:
Borås Stadsmuseum
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar